کد خبر: 1239893
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
مدیر بندر ایلات:
جمعه شب سامانه گنبد آهنین برای چندمین بار بر فراز شهر بندری ایلات در جنوب فلسطین اشغالی فعال شد. منابع عبری، از شنیده شدن صدای انفجار در «ایلات» خبر داده و مدعی شدند که این انفجار ناشی از رهگیری بوده است. بندر ایلات ماه‌هاست در معرض حملات موشکی انصارالله قرار دارد که حملات مقاومت عراق نیز به آن اضافه شده است

جوان آنلاین: سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی و یگان پهپادی و یگان موشکی یمن طی عملیاتی مشترک، کشتی Charysalis را در دریای سرخ و باب‌المندب هدف قرار دادند. در حالی که یمنی‌ها در دهمین ماه جنگ غزه، بر ادامه عملیات خود اصرار دارند، مدیر بندر ایلات رژیم صهیونیستی گفته که این بندر در اثر حملات یمنی‌ها ورشکسته شده است. 
جمعه شب سامانه گنبد آهنین برای چندمین بار بر فراز شهر بندری ایلات در جنوب فلسطین اشغالی فعال شد. منابع عبری، از شنیده شدن صدای انفجار در «ایلات» خبر داده و مدعی شدند که این انفجار ناشی از رهگیری بوده است. بندر ایلات ماه‌هاست در معرض حملات موشکی انصارالله قرار دارد که حملات مقاومت عراق نیز به آن اضافه شده است. به گزارش «جوان» به نقل از Seatrade Maritime، گیدئون گلبرت، مدیرعامل شرکت اداره‌کننده بندر ایلات چهارشنبه قبل در جلسه‌ای با کمیته امور اقتصادی کنست گفته که هشت ماه است هیچ فعالیتی در بندر ایلات صورت نگرفته است. بندر ایلات در سواحل جنوبی سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ واقع شده و آن را بدون نیاز به ترانزیت کانال سوئز، به آسیا و اقیانوس هند متصل می‌کند. حملات یمنی‌ها این بندر را که عمدتاً محموله‌های فله، پتاس و واردات خودرو انجام می‌دهد، به طور قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار داده و باعث شده که هر هفته صد‌ها کشتی کانتینری به جای این بندر از مسیری حدود ۴۴ هزار مایل طولانی‌تر، از دماغه امیدنیک آفریقا به سمت اروپا بروند. تبادل بار در این بندر به میزان ۸۵درصد کاهش یافته، موضوعی که سبب شده مسئولان بندر برای تأمین هزینه‌های نگهداری از تأسیسات، از کابینه درخواست کمک مالی کنند. 
«معاریو» نیز اخیراً فاش کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ۴۶هزار شرکت صهیونیستی درپی پیامد‌های جنگ و انزوای بین‌المللی رژیم اشغالگر به تعطیلی کشیده شده‌اند. این روزنامه همچنین نوشته که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، تعداد شرکت‌های اسرائیلی تعطیل شده به ۶۰ هزار شرکت برسد. «یوئیل امیر» مدیر اجرایی شرکت اطلاعاتی Coface Bdi گفته که این رقم بسیار بالایی است که بخش‌های زیادی از اقتصاد اسرائیل را شامل می‌شود. به گفته امیر، بخش‌هایی که در نتیجه جنگ متحمل آسیب جدی شده‌اند، صنعت ساختمان و صنایع مرتبط با آن مانند سرامیک، آلومینیوم و مصالح ساختمانی است. از جمله بخش‌هایی که طی جنگ به شدت آسیب دیده‌اند، می‌توان به بخش تجارت، گردشگری و کشاورزی اشاره کرد. رأی الیوم با اشاره به وضعیت دشواری که اسرائیلی‌ها با آن روبه‌رو هستند، از قول منابع وابسته به شرکت «یوپی‌اس» اسرائیل نوشته که نرخ حمل‌ونقل دریایی از آسیا به سرزمین‌های اشغالی افزایش بین ۴۰ تا ۵۰درصدی را شاهد است. بیشتر شرکت‌های حمل‌ونقل اعلام کرده‌اند که بار خود را در بنادر اروپایی تخلیه و با کشتی‌های کوچک به فلسطین اشغالی می‌برند که این خود هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار